Liceul Tehnologic de Electronică și Telecomunicații "Gh. Mârzescu"

2018-1-DE03-KA229-047219_4

Acest proiect , cu durata de 2 ani  (2018-2020) isi propune sa elaboreze noi strategii si metode didactice care sa imbunatateasca abilitatile de citire, scriere si de calcul ale elevilor cu dificultati de integrare de natura sociala, cognitiva, comportamentala. Obiectivul principal al proiectului este acela de a facilita incluziunea in scoala a elevilor cu dificultati de invatare, adaptare, comunicare, progres scolar, indiferent de cauzele acestora. Proiectul de adreseaza elevilor cu varsta intre 14-16 ani.

Partenerii scolii noastre in acest proiect sunt scoli din Germania (coordonatorul proiectului), Grecia si Franta. In primul an de derulare a proiectului au avut loc reuniuni  in  Germania, la Munchen (octombrie 2018 si februarie 2019) si  in Romania, la Iasi ( mai 2019).

In octombrie 2018, la Munchen , profesorii coordonatori din fiecare tara au stabilit liniile directoare ale proiectului, strategiile de urmat, responsabilitatile si planul de actiune pentru primul an de proiect.

In februarie 2019, la Munchen, echipele din cele 4 scoli partenere , formate din cate 4 elevi, insotiti de 2 profesori, au demonstrat ca poezia si muzica clasica pot contribui la imbunatatirea competentelor de citire si scriere, la diminuarea fenomenului de dislexie, la imbunatatirea comunicarii intre adolescenti.

Intalnirea de la Iasi (mai 2019) a avut ca scop principal imbunatatirea competentelor de calcul prin activitati complementare curriculei scolare. Orientarea in timp si spatiu, activitatile de la Gradina Botanica, vizita la supermarket, la Planetariu, realizarea in final a unor story-jumper au fost situatii concrete de utilizare si imbunatatire a competentelor de calcul.

In octombrie 2019, la Paris , profesori din cele 4 scoli partenere au analizat rezultatele primului an de proiect  si au stabilit coordonatele temporale si metodologice ale proiectul ui pentru cel de al doilea an.

Astfel, in martie 2020 este programata o reuniune de proiect in Grecia, la Atena, unde elevii din cele 4 tari vor demonstra ca teatrul poate diminua dislexia, poate imbunatati competentele de citire si scriere, favorizand incluziunea sociala. In mai 2020 va avea loc reuniunea finala de proiect in Franta, la Paris, unde accentul va fi pus pe arta si gastronomie, ca modalitati non-formale de formare a competentelor elevilor.

Incluziunea sociala a copiilor si adolescentilor este o problema  actuala, deoarece in fata scolii apar mereu noi provocari si noi situatii care impun strategii adecvate si metode non-formale de abordare.

Coordonator de proiect,

Prof.Lacramioara Alexandrescu